vrijdag 16 december 2011

My Thoughts.....

Toevallig (of het heeft zo moeten zijn) kwam ik vorige week een filmpje tegen op internet wat nogal is blijven hangen.... het was eigenlijk mijn “ahah moment”.

Over het leven, over hoe we dingen doen en over dingen denken.

Nou denken doe ik genoeg..... soms wil je gewoon weten hoe of wat en waarom.... en snap je het niet helemaal. Ook ik heb dat.... en dacht waarom schrijf ik er niet eens over, dus bij deze.

We lezen allemaal dingen op internet en andere blogs en denken volgens mij allemaal dat het gras groener is bij een ander.... maar we weten allemaal dat dat niet zo is.


We willen allemaal dingen maken zoals een ander omdat het er zo makkelijk uitziet en het eruit ziet als of het vanzelf gaat.... don’t think so.

Maar moeten we nou echt dingen namaken of is het meer dat we bang zijn om onze eigen ideeën te volgen. Ik heb zoveel ideeën dat ik er zelf soms gek van wordt....


Maar dan denk ik wat als het niet leuk is of wat vinden ander ervan, maar eigenlijk moet ik het alleen leuk vinden – want dat is het hele idee rond scrapbooken dat jij iets maakt wat jij leuk vind en als je het wilt delen met andere zeker doen, maar je kan het voor jezelf wilt houden is dat ook zeker okay.

7 jaar wachten om naar Amsterdam te mogen komen (American Consulate) na heel veel papier werk te hebben ingevuld om mijn rechterhand omhoog te houden (eerst even diep zuchten om niet te gaan huilen) en te zweren alle formulieren eerlijk te hebben ingevuld. En daarna naar buiten lopen (net een gevangenis) en denken is dit het nou? Is dit nou waar je al die tijd op hebt gewacht, is dit het gevoel.... denken dat iedereen je aankijkt. Me opeens heel groot voelde toen ik door het Vondelpark liep om terug te gaan naar mijn auto.

Emigreren naar Amerika 2 jaar geleden is het makkelijkste wat ik ooit heb gedaan.


Huis verkopen, meubels verkopen, auto verkopen, overige spullen inpakken in dozen die per boot gingen. Het moeilijkste was wel de deur dichtrekken van mijn flatje en naar boven kijken en weten dat je nooit meer terugkomt.

Het leukste moment was heel hard woehoe gillen toen ik de straat uitreed met mijn huurauto en zo trots was alles alleen te hebben gedaan.

Genieten van het laatste ritje Schiphol rijden en voor deze ene keer geen file – yeah.


Chill Schiphol binnen lopen, inchecken en eigenlijk heel weinig tijd hebben om nog een theetje te nemen om te genieten van het moment.

Het heel jammer vinden geen raam stoel te hebben om een laatste blik over Holland te krijgen na het opstijgen - maar dat heeft zeker weten zo moeten zijn


Veel berichtjes ontvangen voor vertrek “goede reis” we mailen, we houden contact.
Maar 2 jaar later bijna geen contact meer met mensen om wie ik veel gaf en dat doet toch wel pijn. En dan ga je toch wel denken, heb ik wat verkeerd gedaan, zou het aan mij kunnen liggen.... maar that’s life.

Iedereen heeft zijn eigen ding en denken niet zoals ik denk... ik wil er altijd voor iedereen zijn, maar ja dat werkt het niet, niet iedereen is zoals ik ben.


Als ik terug kijk naar het afgelopen jaar dan is het privé een heel verdrietig jaar geweest voor onze familie.

En vraag ik me soms af waarom dingen zo gaan zoals ze gaan, waarom we mensen moeten verliezen die ons dierbaar zijn.
Dat geluk en verdiet binnen één tel anders kunnen zijn...... soms onwerkelijk.


Wel onwijs blij een super goede band te hebben met mijn tante uit Nederland
Miss you Shirley


Dat de oude buren van mijn ouders uit Nederland op bezoek kwamen en ik de beste quote ooit ontvangen heb... “Als je ergens teruggaat vind je nooit meer wat ‘t daar is geweest"
Switch ging gelijk om – thanks Charlotte

Dankbaar dat ik van mijn hobby mijn werk heb kunnen maken en dat we blijven groeien en uitbreiden en niet zoveel moet uitstellen maar gewoon doen!


Ook ben ik onwijs dankbaar dat ik super lieve ouders heb en dat we een goede band hebben en dat ik bij hun mag/kan wonen tijdens mijn zoektocht naar mijn nieuwe leven in Amerika.


Een zoektocht is het zeker, maar soms heb je gewoon even iets langer de tijd nodig om het juiste plekje te vinden - no shame in that.


Warm wishes for the Holiday Season and a Healthy,
Creative and Happy Twenty Twelve.


Cindy

9 comments:

Mayow88 zei [Reply to comment]

Erg mooi geschreven. We kennen elkaar niet maar ik deel zeker je gevoel. Weggaan uit je vertrouwde omgeving en helaas verwaterd dan toch het contact. Hoeveel je er ook voor doet. Op dit moment denk ik hier ook veel over na, en dan opeens lees ik jouw berichtje. Het gevoel van: 'uit het oog uit het hart', komt de laatste tijd ook vaak bij mij naar boven.
Maar je hebt een hele grote stap gemaakt en geniet er van. Dingen gebeuren nu eenmaal zo, daar moet je niet te lang bij stil staan.
Geniet van de dingen die je wel gelukkig maken.

Wilma zei [Reply to comment]

Wat goed van je om dit zo te delen! En wat herkenbaar!! Blijf vooral jezelf, volg je hart en geniet!

Petra zei [Reply to comment]

Gegrepen door je woorden. Het lijkt me een hele stap om te emigreren, en daar een nieuw leven op te bouwen. Maar je doet het mooi wel! Dingen worden nooit meer zoals ze waren, dat is zo, waar je ook bent of woont. Maar er komen ook genoeg kansen en nieuwe mogelijkheden die het leven mooi maken.
Ook wij hebben een groot verlies meegemaakt dit jaar, en daar dealen we nog elke dag mee. Maar samen komen we er wel uit.
Ik wens jou ook alle goeds voor 2012 en hele fijne feestdagen.

Scrapbook Amerika zei [Reply to comment]

Thanks voor jullie lieve comments...

Cindy

Djesbeeb zei [Reply to comment]

Het is heel herkenbaar wat je schrijft en ik vind je heel dapper dat jij zo'n grote stap hebt gemaakt om naar Amerika te gaan wonen. Logisch dat contacten langzamerhand gaan verwateren en je leert toch nieuwe mensen kennen ... Geniet er maar lekker hiervan zolang je leeft. Maak er iets moois van jouw leven, dat is pas de moeite waard, hé? Ik wens jou graag fijne feestdagen en goede wensen voor 2012 toe !

Nicole zei [Reply to comment]

Hoi Cindy, voor mij ook heel herkenbaar. Wij zijn 3,5 jaar geleden naar Noorwegen verhuisd en iedereen zei ook, we houden contact. Maar iedereen gaat door met z'n leven en daar maak je nou eenmaal geen deel meer van uit. Jammer maar goed. We hebben hier ook nieuwe mensen leren kennen, erg gezellig. Ik heb een scrapclubje met 5 lieve vriendinnen. Goed voor m'n Noors en goed voor de scrapalbums :o).

Ik wens jou en je familie "God Jul og et Godt nyttår"!

Petra zei [Reply to comment]

Cindy wat mooi geschreven!. Ik ken je al een tijdje, ook toen je nog in Nederland woonde, maar alleen via de mail. Ik heb je leren kennen als een gevoelsmens, zo ontzettend leuk en attent hoe jij mijn mailtjes altijd beantwoordt. Meid, keep the spirit up en geniet iedere dag. En er komen nieuwe mensen op je pad, maar er gaan ook mensen van je pad af. Wil ik je bij deze ook hele fijne feestdagen toewensen en een heel goed en gezond 2012!

Chantal van de Kant zei [Reply to comment]

Mooie woorden.
Alle goeds voor het nieuwe jaar.

Jolanda zei [Reply to comment]

Mooie woorden en met dat ik dit typ denk ik ik moet weer eens mailen...soms gaan de dingen zoals ze gaan maar ik vergeet je niet,mijn eigen leven is op t moment gewoon rommelig en druk en en moet dat even op een rij.
Fijne dag.
xx